JAK ROZBIĆ ZESPÓŁ

Dla mnie rzeczą oczywistą jest, że siłą każdego dobrego teatru jest jego zespół aktorski.

toy bowling ball and pinsMoim zdaniem to w ogóle jest podstawa teatru instytucjonalnego – bez niego w ogóle utrzymywanie takiego teatru straciłoby sens.

Dobry zespół jest tak, jak las: buduje się go – rośnie – latami, natomiast niestety rozbić go – spalić – można bardzo szybko.

Dlatego z wielką przykrością wysłuchiwałem dzisiaj zwierzeń pewnej znakomitej aktorki z pewnego teatru, która mi się użalała, jak to nowa dyrekcja w jej mniemaniu dąży do rozbicia zespołu.

Jako przykład opowiedziała mi o jednej z aktualnych produkcji teatru, do której nowa dyrekcja zaprosiła jedną z modnych postaci reżyserskich, która stwierdziła, że w tym teatrze nie ma z kim pracować i w efekcie ponoć w 9 osobowej obsadzie gra 4 (SIC !) aktorów gościnnych. 

To ja się w skrytości ducha pytam: skoro ta panienka-reżyserka uważa, że tam nie ma z kim pracować, to może powinna pracować gdzie indziej?

A swoją drogą, jaki dbający o zespół dyrektor by na coś podobnego zezwolił?!

Jedyne pocieszenie w tym, że w teatrach instytucjonalnych na szczęście jest tak, że reżyserzy (to dotyczy także mnie samego) i dyrektorzy przychodzą i odchodzą, zespół zostaje.

Amen


#teatr