Komu zależy na Raźniaku?

Komu zależy na Raźniaku? – dlaczego Ministerstwo Kultury postanowiło oddać jeden z najważniejszych teatrów niedoświadczonemu reżyserowi?

Dziś stało się oficjalne, że Wicepremier, minister kultury Piotr Gliński wystąpił z wnioskiem o zaopiniowanie kandydatury Waldemara Raźniaka na dyrektora Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie. Napisał o tym Onet i nie wrzeszczy w niebogłosy, że to SKANDAL!, ZAMACH NA KULTURĘ!, PIS PRZEJMUJE TEATRY!!! itd., itp., etc… Dlatego należy zapytać: Komu zależy na Raźniaku?

 

Tekst czytelny na komórce:
https://www.facebook.com/grzegorz.kempinsky/posts/10220004119107743

 

 

Komu zależy na Raźniaku

 

 

Komu zależy na Raźniaku?

Waldemar Raźniak kandydatem na dyrektora Narodowego Starego Teatru w Krakowie

Wicepremier, minister kultury Piotr Gliński wystąpił z wnioskiem o zaopiniowanie kandydatury Waldemara Raźniaka na dyrektora Narodowego Starego Teatru im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie – podał resort kultury. W środę z funkcji dyrektora teatru odwołany został Marek Mikos, który pełnił tę funkcję od września 2017 r.

 

MKiDN poinformowało, że powodem odwołania Marka Mikosa były “liczne nieprawidłowości organizacyjne oraz pogłębiający się konflikt pomiędzy dyrektorem a zespołem teatru”.

 

MKiDN przypomniało, że “zgodnie z przepisami ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej, organizator – w tym przypadku minister kultury i dziedzictwa narodowego – powołuje dyrektora po zasięgnięciu opinii związków zawodowych oraz stowarzyszeń twórczych właściwych ze względu na rodzaj działalności instytucji kultury”.

 

W latach 2016-19 był prorektorem warszawskiej Akademii Teatralnej, w latach 2015-16 dziekanem, a od 2014 do 2015 prodziekanem Wydziału Aktorskiego tej uczelni.

 

PRZYPOMINAMY: Paweł Demirski: wiatr zmian nam się pogubił [WYWIAD]
Zadebiutował spektaklem “Wassa Żeleznowa” M. Gorkiego w Och-Teatrze (w roli głównej Krystyna Janda, 2010); wyreżyserował m.in.: operę “Birdy” do muzyki K. Nepelskiego (Tete a Tete Festival London 2019); “Tragedię Jana” J. Gawatowica (2018) i “Studium o Hamletach” z Tomaszem Rodowiczem (Teatr Chorea w Łodzi, 2017); “Kobietę w lustrze” P. Domalewskiego (spektakl telewizyjny w ramach projektu “Teatroteka” WFDiF, 2016); “Burzę” W. Szekspira (Białostocki Teatr Lalek, 2015); “Otella” W. Szekspira (Teatr im. W. Gombrowicza w Gdyni, 2015); operę “Orlando Paladino” J. Haydna (Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie – UMFC i AT, 2015); “Mistrza i Małgorzatę” M. Bułhakowa (Teatr Collegium Nobilium w Warszawie, 2015); “Aksamitnego Królika” M. Wiliams (Teatr Guliwer w Warszawie, 2014).

 

https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/mkidn-waldemar-razniak-kandydatem-na-dyrektora-starego-teatru-w-krakowie/qfpwd58,681c1dfa?fbclid=IwAR051ntbZk_QJD0-JQJiyCJMhzfOiKfVbd0m7KINiPBDLWj0GuOgr6qGqbA


#TeatrStary