Logo nieudaczników

„Logo nieudaczników” to najnowsza bezkompromisowa krytyka patologicznych zjawisk, które mają miejsce w teatrze polskim, Jarosława Górala i Radio Garderoba.

 

logo nieudacznikówTo już chyba znak rozpoznawczy wszystkich nieudaczników w Polsce, że pierwsze, co robią, kiedy obejmują dyrekturę teatru, to zmieniają jego logo.

Zbyt często obserwowałem to z bliska – nie dalej, niż w moim ulubionym teatrze, że zamiast prawdziwych zmian wynikających z jakiegoś prawdziwego planu repertuarowego, jakiejś istotnej estetyki, spojrzenia na świat i sztukę, jedyne, co miał do zaoferowania nowy dyrektor, była zmiana wizerunku zewnętrznego teatru.

Pisałem o tym zresztą w artykule ” Logo-sro-go” http://www.kempinsky.pl/logo-sro-go/

Nie trzeba chyba dodawać, że to zawsze jest dosyć kosztowna zmiana, albowiem oprócz rozstrzygnięcia (ustawionego) przetargu na nowe logo, stronę internetową teatru i w ogóle jego wizerunek zewnętrzny teatru idzie grupa kasa, która (chyba nie muszę tego nadmieniać) ląduje zazwyczaj w kieszeniach zaprzyjaźnionych firm nowego dyrektora.

Taka forma nepotyzmu i korupcji jest w naszym kraju niestety zjawiskiem najczęstszym i jeżeli w waszym otoczeniu jakiś teatr zmienia logo, możecie zazwyczaj od razu spodziewać się najgorszego, czyli, że na tym kończą się umiejętności nowego dyrektora.

To właśnie go charakteryzuje – to jego znak rozpoznawczy – jego logo.

Amen

 

Radio Garderoba przedstawia:
Logo nieudaczników

 

Radio Garderoba

Radio Garderoba jest projektem medialnym, który powstał z inicjatywy aktora Jarka Górala.
http://www.kempinsky.pl/radio-garderoba-przedstawia/

Jarosław Góral:
Radio Garderoba Jarosław Góral Porażka dyrektora

http://filmpolski.pl/fp/index.php?osoba=1118436

http://www.filmweb.pl/person/Jaros%C5%82aw+G%C3%B3ral-84200

http://pl.wikipedia.org/wiki/Jaros%C5%82aw_G%C3%B3ral

https://www.facebook.com/jarek.goral.50?fref=ts

 

Logo

(skr. od logotyp, z gr. λόγος logossłowo, myśl + τύπος typosodcisk, obraz) – termin rozpoznawalny od lat 30. XX wieku jako forma graficzna będąca interpretacją brzmienia nazwy i jednoznacznie identyfikująca markę, firmę, agencję, organizację, produkt, usługę,przedsięwzięcie, imprezę, projekt, ideę oraz każdy inny rodzaj aktywności gospodarczej lub społecznej.

Cele

Głównym jego zadaniem jest wstępne nakierowanie osoby na symbolizowany podmiot poprzez:

  • przyciągnięcie uwagi oglądającego, a następnie
  • powiązanie emocjonalne danej osoby z symbolizowanym podmiotem poprzez formę graficzną odpowiadającą charakterem danemu podmiotowi.

Powinno zawsze w jakiś sposób nawiązywać  do przedstawianego tematu. Często konstruowane jest ze stylizowanych i pomysłowo zaaranżowanych pierwszych liter nazwy symbolizowanego podmiotu, lub też zawiera charakterystyczne dla danego podmiotu elementy graficzne. Może jednak symbolizować jakąś ideę jedynie swoim kształtem lub wywoływanym nastrojem (np. zawierać linie łagodne lub łamane, albo też zawierać kolorystykę jaskrawą lub stonowaną). Zawsze jednak powinno podkreślać i w skondensowany sposób podsumowywać wizerunek przedstawianego tematu. Powinno u odbiorcy wywoływać odpowiednie skojarzenia oraz nastrój, a jeśli to możliwe, motywować również do pożądanej reakcji.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Logo


 

#teatr