Modelowanie frekwencji w teatrze

Modelowanie frekwencji w teatrze – jakie są sposoby sprawozdawania wysokiej frekwencji w teatrze, do którego pies z kulawą nogą nie chce chodzić.

We wczorajszym artykule napomknąłem o sztuczkach, które pozwalają na modelowanie frekwencji przez dyrektorów teatrów, którzy mają tak “wybitny” repertuar, że nikt nie chce go oglądać.

Modelowanie frekwencji w teatrze

Modelowanie frekwencji w teatrze

Napomknę tylko o kilku sposobach “modelowania frekwencji”, jakimi posługują się owi “nieomylni”, bo jak wiadomo statystyka jest prostytutką, i można za jej pomocą dowieść dokładnie tego, czego się chce.

Podam Wam kilka przykładów:

  1. Metoda pierwsza: Otwórz Teatr Kameralny:
    Załóżmy, że jesteś dyrektorem Teatru, który ma tylko jedną scenę i 300 miejsc na widowni.
    Żeby wykazać 77,97% frekwencji musisz sprzedać przeciętnie 233.91 bilety na każdy spektakl.
    To niewykonalne przy twoim hiperintelektualnym repertuarze.
    Zatem w obskurnej sali prób, otwierasz wielce eksperymentalny Teatr Kameralny, w którym wystawiasz owe arcydzieła współczesnych gryzipiórków, nagradzanych na konkursach wzajemnej adoracji, których nikt nie rozumie i nikt oprócz małej garstki samogwałcących się pseudo intelektualistów nie ma najmniejszej ochoty oglądać.
    Na widowni tego nowatorskiego teatru stawiasz 50 krzeseł i hop! Nagle wystarczy że sprzedasz 38,985 biletu na spektakl i masz frekwencję 77,97%.
  2. Metoda druga: Ogranicz widownię:
    Znowu wystawiasz jakiś kompletnie niezrozumiały dla nikogo tekst jakiegoś “wybitnego” współczesnego polskiego dramaturga, który jak zwykle spowoduje straty, ale który musisz wyprodukować, żeby podlizać się grupie dzierżącej władzę w teatrze, więc stwierdzasz, że to arcydzieło wymaga “intymnego kontaktu” z widzem i zarządzeniem dyrektora ograniczasz swoją 300 osobową salę do np 100 miejsc i nagle, znowu abra kadabra, staje się cud bo wystarczy sprzedać 77,97 biletów na przedstawienie, żeby uzyskać ową wysoką frekwencję.
  3. Metoda trzecia: Posadź widownię na scenie:
    Kontynuujesz swój nowatorski i przez nikogo nie chciany, ale bardzo modny i dający ci poklask “spółdzielni teatralnej” repertuar i znowu wystawiasz jakiegoś mistrza pióra dramatycznego, chwalonego przez mainstreamowych szkodników teatralnych, ale nie chcesz kompletnie się skompromitować brakiem frekwencji przed swoim Organizatorem. Postanawiasz zatem, że z powodu braku sceny kameralnej z prawdziwego zdarzenia posadzisz widownię na scenie w bezpośredniej bliskości aktorów, którzy na niej grają.
    I znowu nie mieści ci się na tej scenie więcej niż 78 krzeseł, a zatem wystarczy znowu sprzedać 77.97 biletu, żeby tym razem uzyskać imponujący wynik 100% frekwencji.

Tych sposobów na modelowanie frekwencji jest więcej, ale nie będę tu wszystkich zdradzał, bo wiem, że niektórzy arcywybitni dyrektorzy propagujący “nowy teatr” ich nie znają, więc nie będę im podpowiadał.

Natomiast jeżeli jakiś Organizator jest ciekaw to zapraszam do prywatnego kontaktu w celu informacji o tych metodach.

Dodam tylko na koniec, że prawdziwi mistrzowie w tej dyscyplinie potrafią wykazać wynik sporo przekraczający 100% frekwencji, a to oprócz tego, że jest prawdziwym wyczynem, samo w sobie, powinno natychmiast wzbudzić nieufność organu założycielskiego.

Amen!

Statystyka

Statystyka (niem. Statistik, „badanie faktów i osób publicznych”, z łac. [now.] statisticus, „polityczny, dot. polityki”, od status, „państwo, stan”) – nauka, której przedmiotem zainteresowania są metody pozyskiwania i prezentacji, a przede wszystkim analizy danych opisujących zjawiska, w tym masowe.

Duża część nauki zajmuje się obserwacją otaczającego nas świata lub też posługuje się eksperymentem dla potwierdzenia swoich teorii. Takie badanie przebiega zazwyczaj według schematu: zebranie danych, ich analiza i interpretacja. Badaczowi potrzebny jest wtedy zestaw narzędzi – sprawdzonych metod, które umożliwią mu operowanie na dużych zbiorach danych. Tworzeniem i rozwijaniem takich użytecznych narzędzi zajmuje się właśnie statystyka.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Statystyka


#teatr