Orły aktorstwa blokujące etaty

Orły aktorstwa blokujące etaty – o tym jak niewdzięczny i nierozumny teatr próbuje zwolnić kongenialnych mistrzów rzemiosła aktorskiego.

Należy także wspomnieć, że rzeczą bardzo ważną, albowiem pojawiającą się już w tytule, jest czy nie są to także represje za to, że te orły działają w prawie niereprezentatywnym związku zawodowym.

Orły aktorstwa blokujące etaty

Orły aktorstwa blokujące etaty

Pani Magdalena Kozioł, chyba oburzona, pisze na łamach GW o zwolnieniach i represjach na znanych i nagradzanych aktorów w TP.

I trudno się z nią nie zgodzić, jeśli z całej czwórki, w ciągu dwóch lat aż dwie osoby dostały po jednej (sic!) “propozycji gry”. (W co? przyp. autora)

O ich znakomitości świadczy także fakt, że niektórzy z nich są zatrudnieni w innych teatrach (ale o tym już pani Kozioł nie wspomina).

Po za tym szkoda, że te orły aktorstwa blokują etaty innym odznaczonym i nagrodzonym wirtuozom, np. takim jak:

Aaron Baron, który zajął trzecie miejsce w konkursie recytatorskim w Alfonsowie Górnym.

Halina Sprężyna, druga nagroda na Festiwalu Ruchu Scenicznego w Gołych Pupkach w powiecie kolneńskim.

Krystyna Wędlina, odznaczona medalem specjalnym “W służbie dożynek”, sołtysa wsi Złe Mięso w województwie pomorskim.

Iwona Zboczona, Grand Prix na XI Festiwalu Piosenki Atonalnej w Boskiej Woli w powiecie białobrzeskim.

Grzegorz Pierdzieszczykiewicz, Nagroda Specjalna Jury, za rolę Drzewa w spektaklu “Czekając na Godota”, na 3 Międzynarodowym Festiwalu Sztuk Ogrodniczych w Jabłonce w województwie małopolskim.

Benjamin Stopa, który zajął 3 miejsce w Międzyzakładowym Konkursie Stepowania w Zakładzie Nabijania Syfonów w Cuchnących Skarpetach w powiecie strzelecko-drezdeneckim.

I wielu, wielu innym, którzy stoją w długiej kolejce zainteresowanych współpracą z Teatrem Polskim we Wrocławiu.

Dlatego zgodnie potępiamy w czambuł starania teatru o uregulowanie spraw zatrudnienia w kontekście dyscypliny wydatkowania środków publicznych, jak i etyki pracy, która powinna cechować publiczną instytucję kultury, oraz represje w ramach próby osłabienia Związku Zawodowego Inicjatywa Pracownicza, który ledwo, ledwo przekracza próg reprezentatywności w teatrze.

Interdyscyplinarna Grupa Wsparcia “Czuj, czuj, czuwaj!”

Amen.


#TeatrPolskiWeWrocławiu