Pasta jajeczna a’la Kempinsky

Pasta jajeczna a’la Kempinsky – to mój całkowicie autorski przepis na klasyczną pastę jajeczną, którą wbrew pozorom bardzo trudno zrobić, żeby smakowała, jak należy.

Pasta jajeczna a’la Kempinsky – po zamieszczeniu na moim blogu przepisu na pastę jajeczną made in Szkoła Filmowa, doszedłem jednak do wniosku, że tamten przepis ma jedną zasadniczą wadę; ponieważ zawiera jedynie masło, żeby był pyszny trzeba ją wyjąć z lodówki o wiele wcześniej, bo inaczej jest za twarda, żeby rozsmarowywać ją na pieczywie.
Dlatego zmodyfikowałem tamten przepis i zrobiłem go w ten sposób, żeby pasta smakowała tak samo, a nadawała się do spożycia od razu po podaniu na stół.

Pasta jajeczna a'la Kempinsky

Pasta jajeczna a’la Kempinsky

10 ekologicznych jaj gotowanych na twardo.

4 łyżki majonezu

2 łyżki ciepłego masła

pęczek szczypiorku

  1. Jaja obrać ze skorupek i pokroić w małą kostkę.
  2. Szczypior drobno pokroić.
  3. Wszystkie składniki wymieszać w misce.

Gotowe!!!

Ta znakomita pasta jest przepyszna z każdego rodzaju pieczywem, więc jedzcie ją na swoim ulubionym i rozkoszujcie się smakiem.

SMACZNEGO!!!

Czy jajka naprawdę podwyższają poziom cholesterolu? Fakty i mity

Żółtka zawierają 186 miligramów cholesterolu (62 procent zalecanej dziennej dawki). Przyjęło się, że po zjedzeniu jajka cholesterol we krwi podnosi się i powoduje choroby serca. Jednak badania pokazują co innego.

W przypadku zjedzenia większej ilości cholesterolu nasza wątroba produkuje go mniej. Cholesterol z pożywienia nie wpływa na stężenie cholesterolu w osoczu krwi. Najlepiej jeść jajka na miękko lub w formie delikatnie ściętej jajecznicy.

Szereg badań pokazuje, że prawie we wszystkich przypadkach spożycie jaj podnosi poziom cholesterolu HDL („dobrego”), liczba i poziom cholesterolu frakcji LDL („złego”) zwykle nie zmienia się, a w pewnych przypadkach minimalnie podnosi się.

Ludzie, którzy mają podwyższone stężenie LDL, mają jednocześnie mniejsze ryzyko wystąpienia chorób serca. Zatem nawet jeśli jaja mogą powodować łagodne zwiększenie stężenia całkowitego cholesterolu, nie jest to powód do niepokoju. Zawarte kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w jajkach mogą obniżać stężenia trójglicerydów we krwi. Zawartość luteiny, zeaksantyny i przeciwutleniaczy zmniejsza ryzyko chorób oczu, takich jak zwyrodnienie plamki żółtej i zaćmy.

Czytaj więcej: https://echodnia.eu/swietokrzyskie/czy-jajka-naprawde-podwyzszaja-poziom-cholesterolu-fakty-i-mity/ar/13387754


#jaja