Zrezygnować ze stresorów

Zrezygnować ze stresorów – O rzeczach, którymi nie powinniśmy się stresować, na które nie mamy wpływu lub które nie mają większego znaczenia.

Niby to oczywista oczywistość, ale warto sobie zdać sprawę z rzeczy, którymi nie powinniśmy sobie zawracać głowy, żeby się nimi nie stresować, pozwoli to nam żyć w sposób spokojniejszy, bliższy samego siebie i pełniejszy, wolny od niepotrzebnych nerwów i stresów, z których absolutnie powinniśmy zrezygnować.

Zrezygnować ze stresorów

 

7 rzeczy, którymi nie powinniśmy się dłużej stresować. Bo szkoda na to życia

Życie codziennie przynosi nam dużo niepotrzebnego stresu. Niestety, wielu z nas martwi się dodatkowo sprawami, sytuacjami i osobami, którymi absolutnie denerwować się nie powinniśmy. Mamy tendencję do popadania w obsesyjne wręcz myślenie o rzeczach, na które nie mamy wpływu lub które nie mają większego znaczenia. A przecież stawką jest nasz spokój i zdrowie.

Warto uświadomić sobie, z których potencjalnych stresorów powinniśmy natychmiast zrezygnować.

1. Co inni o tobie pomyślą

To pułapka, w którą łapiemy się z zaskakującą częstotliwością. Następnym razem, gdy będziesz martwił się czyjąś opinią na twój temat, przypomnij sobie do kogo należy… twoje życie. Nikt nie powinien sprawiać, że tracisz pewność siebie, że ubywa ci miłości własnej. Ludzie wokół ciebie zmieniają się, ty zostajesz ze sobą na zawsze. Zacznij dbać o to, co sam o sobie myślisz i w jaki sposób się traktujesz.

2. Że masz czegoś za mało

Mowa o rzeczach materialnych. Niech nie wyda ci się banalne stwierdzenie, że inni mają dużo mniej niż ty. Tak po prostu jest, choć nie lubimy tego argumentu. Pamiętaj także, że badania wykazały, że poza możliwością zaspokojeniem podstawowych potrzeb, większa ilość pieniędzy nie sprawia, że jesteśmy bardziej szczęśliwi. Naucz się wdzięczności za to, co masz już dzisiaj.

3. Że popełniasz błędy

Przychodzi taki moment, w którym musimy po prostu wybaczyć sobie przeszłość i ruszyć dalej. Rozpamiętywanie błędów i trudnych doświadczeń niczego nie zmienić i nie sprawi, że poczujesz się lepiej w sytuacji, w której się obecnie znalazłeś. Każdy błąd, jaki popełniłeś sprawił, że czegoś się o sobie dowiedziałeś, potraktuj go więc z…większym szacunkiem. Przestań winić się za swoje pomyłki i zacznij widzieć je jako życiowe doświadczenia, które pomogły ci dotrzeć do miejsca, w którym teraz jesteś.

4. Że „nie pasujesz”

Prawda jest taka, że jedynie życie zgodne z tym co dyktuje ci serce – zgodnie z samym sobą –  pozwoli ci być naprawdę szczęśliwym. „Przystosowywanie się” nie sprawi, że wewnątrz staniesz się kimś innym. Twoje pragnienia i marzenia zostaną takie same, jedyne co możesz zrobić to stłumić je w sobie i popaść we frustrację, gdy okaże się, że twój czas mija, a ty nie zdążyłeś go wykorzystać tak, jak byś tego naprawdę chciał.

5. Że nie wszystko jest „idealne”

Twój wygląd, twój dom, twoje życie… Myślenie o tym i ciągłe denerwowanie się, że do perfekcji wciąż daleko, nie pozwalają ci cieszyć się chwilą i doceniać tego, co masz. Akceptacja jest podstawą wewnętrznego spokoju. Jeśli chcesz coś zmienić – działaj, a nie porównuj się do innych.

6. Że ktoś cię nie lubi

Sympatia innych osób mile łechce naszą próżność, ale chęć przypodobania się im i zadowalania za wszelką cenę (nawet za cenę swojego szczęścia i bycia szczerym z samym sobą) nie sprawi, że będziesz szczęśliwy. Raczej przyciągnie do ciebie niewłaściwych ludzi, którzy chcą cię tylko wykorzystać. Dowiedz się, jak kochać siebie i słuchać własnych potrzeb.

7. Że ktoś cię skrzywdził

Wybacz to sobie wreszcie. Ludzie pojawiają się w naszym życiu i z niego odchodzą, nie powinieneś mieć do siebie żalu za to, że pozwoliłeś komuś się skrzywdzić. Nie zawsze w porę włącza nam się „czerwona lampka”, nie zawsze odpowiednio wcześnie orientujemy się, że ważna dla nas relacja jest jednocześnie destrukcyjna.

http://ohme.pl/psychologia/7-rzeczy-ktorymi-powinnismy-sie-dluzej-stresowac-szkoda-zycia/

Na postawie: powerofpositivity.com


#stres