Share This
Curriculum vitae
Teatr który dzieli i rani
Teatr, który dzieli i rani – Jak wielkim złem jest teatr polityczny, który zamiast oświecać ciemność ignorancji, buduje mury nie do pokonania. W odpowiedzi na mój post o tym, że w Polsce teatry publiczne zostały w dużej mierze upolitycznione. Agnieszka Koltun, prezes Fundacji Przyjaźni Polsko-Singapurskiej, napisała komentarz, który doskonale opisuje to, co obecnie się w polskim teatrze dzieje, gdzie Mafia Teatralna nakazuje widzom, co mają myśleć, stygmatyzuje inaczej myślących (tak, jak mnie, jej przeciwnikowi,...
read moreKochać za to, kim jesteś
Kochać za to, kim jesteś – Potrzeba odwagi, by żyć i kochać za to, kim się jest, a nie za to kogo sobie wyobrażasz. Doskonałość przecież nie istnieje. Piękna w swojej prostocie opowieść, przypowieść o prawdziwej miłości i czego ona od nas wymaga. Żeby budować, a nie uciekać. I trwać ciesząc się małymi rzeczami. Kochać za to, kim się jest, a nie wielbić nieprawdziwe wyobrażenia. Kochać za to, kim jesteś „Twój dziadek oświadczył mi się z kawałkiem...
read moreRozpaczliwy list pracowników Osterwy
Rozpaczliwy list pracowników Osterwy – Otrzymałem niedawno szokujący list od pracowników Teatru Osterwy w Lublinie, który obnaża kulisy afer na pokładzie tej tonącej łajby. Zdecydowałem się opublikować ten rozpaczliwy list, albowiem jest on moim zdaniem bardzo ważnym głosem w sprawie pana Redbada Klynstry i jego sposobem zarządzania Teatrem Osterwy. Odsłania on kulisy działań dyrektora z punktu widzenia szeregowych pracowników. Ponieważ nie jest to jedyny głos, który otrzymałem w tej sprawie, a wręcz...
read moreSeks jest darmowy?
Seks jest darmowy? – Witamy w XXI wieku. Tutaj seks jest darmowy, a miłość kosztuje… Co tak naprawdę cechuje otaczającą nas rzeczywistość? Jaki jest ten nasz XXI wiek? Czy naprawdę jest aż tak źle, jak postrzega to Sabina Papierkowska? Że teraz seks jest darmowy, a miłość kosztuje i to niemało? Przeczytajcie sami tę refleksję poniżej obrazka: Seks jest darmowy? Witamy w XXI wieku. Tutaj seks jest darmowy, a miłość kosztuje. Tutaj, gdzie utrata telefonu...
read moreMrozek i jego hunwejbinizm
Mrozek i jego hunwejbinizm – Fala poprawiania klasyków i wieszczów przybrała już postać totalnego szaleństwa, a krytykowanie teatru klasycznego jest, jak za najgorszego Stalinizmu. Przewodzi temu Witold Mrozek i zbrojne ramie Mafii Teatralnej, Gazeta Wyborcza. Piotra Zarembę niezwykle cenię ponieważ należy do niewielkiej grupy krytyków, którzy opisują rzeczywistość, a nie próbują ją tworzyć. Do tych drugich, należy jeden z największych, jak powiadają szkodników teatralnych, Witold Mrozek, który korzysta...
read moreTeatr awangardy
Teatr awangardy – Dożyliśmy tak przewrotnych czasów, że teatr mający się za awangardę w istocie jest ariergardą, a ten klasyczny stał się awangardowy. Progresywne teatry mainstreamowe powtarzają po sobie, jak papugi, te same tytuły, tych samych realizatorów, tę samą estetykę i jedną jedynie słuszną ideologię. Nie mówiąc już o tym, że to, co wydaje im się nowoczesne, nowatorskie i eksperymentalne, jest tak naprawdę wyważaniem otwartych już drzwi, albowiem taki teatr miał już miejsce na zachodzie w latach 60...
read moreKompromitacja zawodu recenzenta
Kompromitacja zawodu recenzenta – Czy następny pseudorecenzent Gazety Wyborczej totalnie się kompromituje swoimi wypocinami? Nie tak dawno, pani Izabela Adamczewska przypuściła polityczno-ideologiczny atak, na mój spektakl “Gwałtu, co się dzieje!”, który generalnie sprowadzał się do tego, że nie wolno się śmiać na komedii i komedia nie może w żadnym wypadku być śmieszna, a teraz następny gigant pióra recenzenckiego, pan Witold Mrozek, atakuje politycznie spektakl “Ksiądz Marek”, Teatru Klasyki...
read moreO jakim teatrze marzy widz
O jakim teatrze marzy widz – Czy w ogóle jest obecnie miejsce dla teatru historycznego? Czy warto inscenizować dzieła klasyków w klasyczny sposób? Magdalena Hierowska w swojej recenzji “Księdza Marka” w Teatrze Klasyki Polskiej, stawia bardzo ważne pytania o sensie istnienia teatru wystawianego w sposób klasyczny. W zdominowanej przez Sitwę Teatralną, zwaną także Mafią, lub Spółdzielnią Teatralną, mapie teatru polskiego, gdzie dominuje teatr progresywny, kompletnie niezrozumiały dla przysłowiowego...
read moreTani lans
Tani lans – Coraz bardziej zanikają obecnie wartości którymi powinniśmy się kierować, a zamiast nich w modzie są gołe dupy i klaty. Sabina Papierkowska, jak zwykle bardzo wnikliwie obserwuje otaczającą nas rzeczywistość i potrafi dobitnie ją zdiagnozować. Tym razem stwierdza, że tani lans zastąpił nam prawdziwe wartości, jakimi są honor, moralność, słowność, lojalność i wierność np. Tani lans Dziś tani lans przesłonił wszystko. Zanikają wartości którymi...
read moreSymbol kiczu i tandety
Symbol kiczu i tandety – Przykładem największego upadku teatru, pozostaje Stary Teatr w Krakowie. Obecnie symbol kiczu i tandety. Po opublikowaniu posta, w którym Maria Seweryn obawia się, że niedługo teatr klasyczny zniknie, pojawiły się liczne komentarze, które wszystkie podobnie diagnozowały otaczającą nas rzeczywistość, całkowicie zdominowaną, przez panoszącą się w teatrze polskim Spółdzielnie Teatralną, zwaną także Mafią Teatralną. Ta sitwa opanowała polski teatr i funduje widzom niesmaczne koktajle,...
read more